preskoči na sadržaj

Gimnazija Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Križevci

Login
Učenje i matura

Mobilna aplikacija za vježbanje zadataka NCVVO
Hrvatski na maturi Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Jezični savjetnik Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski u školi novi portal Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Bolje je hrvatski- Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski na državnoj maturi - mobilna aplikacija
Nikola Tesla- Nacionalni portal za učenje na daljinu
eLektire- besplatne knjige za učenike i nastavnike
Engleski jezik online - učite uz pomoć British Councila
freeCodeCamp - naučite kodirati
Besplatni online tečajevi na Harvardu

Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 3. 2014.

Ukupno: 540069
Ovaj mjesec: 1784
Ovaj tjedan: 433
Danas: 62
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projektni dan
Autor: Ivan Peklić, 31. 10. 2019.

Kao što smo već spomenuli, 25. listopada 2019. dan je posvećen drveću. Osim što su naši učenici i nastavnici podržali inicijativu „Zasadi drvo, ne budi panj” te zasadili drveće u okolišu škole, i nastavu su obilježile brojne aktivnosti posvećene prirodi i biljkama. Svi su se nastavnici potrudili istaknuti važnost drveća u životu čovjeka i povezati ga sa svojim nastavnim predmetom.

 


Tako su na satu Kemije i Biologije učenici 2.c i 4.c razreda radili suhu destilaciju drveta te prezentacije o biološkim karakteristikama biljaka koje su posadili. Učenici 2.c razreda i na Satu razrednika posvetili su se drveću pa su pisali priče i pjesme o odabranim biljkama.

Na satu Francuskoga jezika učenici 1.b i 1.c gledali su animirani film "L'arbre qui était trop fier" ("Drvo koje je bilo preponosno"). Na temelju radnje filma naučili su kako se na francuskom nazivaju vrste drveća poput stabla manga i smokve.

Na Engleskom jeziku u 1.b učenici su obradili pjesmu "Lemon tree" ("Fool’s garden"). Najprije su rješavali nastavni listić uz slušanje, a nakon slušanja i zapjevali. Na kraju su slikovno prikazali kako su doživjeli pjesmu i Lemon tree.

Na nastavi Engleskoga jezika učenici prvih razreda čitali su i tekst o dijelovima drveća i životu te o procesima koji se odvijaju u drvu, a trećsu razredi gledali Oskarom nagrađen film nastao prema književnom djelu „The Man Who Planted Trees” Jean Gionoa te čitali ulomke i rješavali zadatke povezane s njima.

Na nastavi Njemačkoga jezika učenici su se upoznali s inicijativom mladoga Nijemca Felixa Finkbeinera "Plant for a planet" kojoj je cilj da djeca u svakoj državi svijeta zasade milijun stabala.

Na satu Hrvatskoga jezika učenici 2.b razreda istraživali su simboliku drveća (hrasta, masline, jabuke, lovora, jasena, mirte, vrbe), otkrivali koje se stablo u mitologiji povezuje sa Zeusom, Posejdonom, Apolonom, Hadom, Herom i Atenom te u kojim književnim djelima pronalazimo motiv šume i stabla. Nekolicina učenika nacrtala je stablo hrasta, masline, jabuke, mirte i lovora.

I učenici 1.b i 3.c razreda marljivo su se uključili u projektne aktivnosti na Hrvatskom jeziku. Prvi se razred posvetio jezicima, podrijetlu i zajedničkim obilježjima jezika te su učenici proučavali stablo indoeuropskih jezika, a kako bi lakše usvojili nastavne sadržaje, okušali su se i u likovnom prikazivanju stabla. Učenici 3.c razreda bavili su se temama dokazivanja pa su na satu raspravljali o tvrdnjama povezanima s projektnim danom.

Učenici 4. b razreda na satu Geografije pogledali su film "Nestajanje šuma" s naglaskom na dalekosežne posljedice istoga. S obzirom na to da film traje jedan sat, nisu imali vremena za još koju aktivnost povezanu s filmom i/ili temom.

Vrijedni su bili i naši matematičari. Posvetili su se proračunu sadnje drvoreda u jednoj križevačkoj ulici. Zadatke su povezali s gradivom koje obrađuju (u 1. razredu - algebarski izrazi i potencije, a u 3 razredu -  trigonometrija) te računali koliko se kilopmetara drvoreda sadi, koliki je razmak među stablima, koliki je ukupan broj stabala i koliko je kojih stabala zastupljeno. Računali su i cijenu i troškovnik kupovine sadnica, a izradili su i proračun visine stabala kroz godine.

Učenici 4.a računali su eksponencijalni rast biljaka i uništavanje šuma (koje je također eksponencijalno).

školska se knjižničarka uključila u projektni dan i to postavljanjem mini-izložbe u izložbenoj vitrini ispred školske knjižnice. Na temu drveća i šuma izložene su knjige iz fonda školske knjižnice te lirske pjesme hrvatskih pjesnika T. Ujevića, V. Nazora, I. G. Kovačića, D. Tadijanovića i G. Viteza, kao i nekoliko mudrih i poticajnih misli i poslovica o drveću.

Nakraju još moramo istaknuti da su i učenici i nastavnici zadovoljni projektnim aktivnostima, a o tome koliko ih se dojmio projektni dan, najbolje svjedoče fotografije u prilogu.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju