Gimnazija Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Križevci

Učenje i matura

Mobilna aplikacija za vježbanje zadataka NCVVO
Hrvatski na maturi Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Jezični savjetnik Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski u školi novi portal Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Bolje je hrvatski- Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
Hrvatski na državnoj maturi - mobilna aplikacija
Nikola Tesla- Nacionalni portal za učenje na daljinu
eLektire- besplatne knjige za učenike i nastavnike
Engleski jezik online - učite uz pomoć British Councila
freeCodeCamp - naučite kodirati
Besplatni online tečajevi na Harvardu

Ispis statistike od 10. 3. 2014.

Maturalno putovanje trećih razreda u Grčku
Autor: Zoran Kovač, 24. 6. 2014.

Ove školske godine odredište naših budućih maturanata, učenika 3.a, 3.b i 3.c razreda (ukupno nas 81) bilo je putovanje u  klasičnu i bizantsku Grčku. Prelijepo putovanje, prelijepi dojmovi , dobar provod i trenuci za pamćenje kratki su opis ovoga što smo u nepunih 8 dana doživjeli i vidjeli.

Krenuli smo u subotu 14. lipnja u 20 sati preko Slovenije prema Italiji do Ancone gdje smo se trebali ukrcati na brod za Grčku. Putem smo razgledali grad i državu San Marino – malu državu koju je 301. godine za vrijeme progona kršćana koji je provodio car Dioklecijan osnovao Marin, kipar s Raba, kasnije proglašen svetim. Nakon šetnje i razgleda grada uputili smo se prema Anconi, mjestu ukrcaja na brod pod nazivom Minoan line i čekali isplovljavanje prema gradu Igoumenitsi u Grčkoj. Isplovili smo iz Ancone u 18 sati. Vozili smo se čitavu noć na brodu koji je bio poput velikog plovećeg hotela: opremljen brojnim suvenirnicama, barovima, disco klubom i ogromnom palubom s bazenom na kojoj smo često boravili gledajući i iščekivajući dolazak u Heladu. Prvi doticaj s grčkim kopnom imali smo u ponedjeljak ujutro oko 9 sati u gradu Igoumenitsi, jednom od gradova poznatim kao ''grčka vrata zapada''. Nakon kratkotrajnog slobodnog vremena prvo naše odredište bio je grad Kalampaka u pokrajini Tesaliji i posjet jednom od 6 bizantskih manastira – Meteorima. Nakon smještaja u lijep hotel ''Antoniadis'' razgledali smo Meteore, bizantske manastire koji su građeni od 14. stoljeća na vrhu okomitih stijena na visini višoj od 500 metara. Posjetili smo samostan ''Agia Trias'' do kojeg smo se uspinjali brojnim stubama te radionicu ikona u podnožju samostana gdje smo naučili ponešto o ikonama, tehnici izrade i očuvanju tih svetih slika, ali i ponešto o fenomenu tzv. Pitagorina pehara. Nakon večere uslijedila je zabava i disko večer za naše učenike u centru grada. Sutradan, u utorak, krenuli smo iz Kalampake kroz središnju Grčku prema Ateni i putem svratili u Apolonovo proročište u Delfe u pokrajini Fokidi. Razgledali smo ostatke svetišta: prilazni put, riznice gradova, Apolonovo svetište, mjesto gdje je proročica Pitija ljudima proricala budućnost i davala dvoznačne odgovore (Ibis, redibis numquam in bello peribis; ili: muško dijete ne žensko; ovisno o mjestu stavljanja zareza), stadion te muzej u Delfima koji je uz onaj u Ateni i onaj u Olimpiji najznačajniji po staroj arheološkoj ostavštini. U Atenu smo stigli oko 20 sati istog dana i smjestili se u hotel ''Achillion''  u strogom centru blizu poznatog trga Omonia. Nakon večere uslijedila je prva disko zabava u Ateni do dugo u noć. Ujutro  idući dan, u srijedu, išli smo u obilazak Atene: vidjeli smo poznate atenske četvrti i ulice, trg Omonia, Sintagma, olimpijski stadion, Hadrijanova vrata. Posebno je bio dojmljiv uspon i razgled Akropole: vidjeli smo sve ono što smo naučili na satovima povijesti i povijesti umjetnosti – Propileje, poznati hram Atene djevice: Partenon, hram božice pobjede Nike i na kraju hram Erehtejon s poznatim stupovima u obliku žena, karijatidama. Nakon silaska s Akropole prošli smo uz poznatu agoru ili trg na kojem su se okupljali brojni poznati Atenjani i mjesto na kojem je Sokrat nastojao svakodnevno obrazovati svoje sugrađane. Nakon slobodnog vremena u gradu i večere u hotelu, uslijedila je luda zabava: druga disko noć u Ateni do ranih jutarnjih sati i usputno gledanje nogometne utakmice svjetskog prvenstva Hrvatska – Kamerun. I tako je već stigao četvrtak, 5. dan našeg maturalnog putovanja. Taj dan su rano ujutro oni koji nisu bili umorni od neprospavane noći (a tih je bilo malo) krenuli s vodičem i profesorima na drugo poznato atensko brdo Likabet do kojeg smo se vozili uspinjačom i uživali u kratkom, ali jedinstvenom pogledu na čitav grad. Dan smo započeli razgledom atenskog trga Sintagma i smjene počasne straže Evzona pred grčkim parlamentom te smo krenuli oko 1 sat iz Atene prema sjeveroistočnom dijelu poluotoka Atike u mjesto Maraton, udaljeno oko 40 km od središta Atene. Povijesno je to mjesto značajno po bitki godine 490. pr. Kr. i po odlučnoj pobjedi  9000 Atenjana i 1000 Platejaca (hoplita i strijelaca) koje je predvodio atenski strateg Miltijad nad dvostruko brojnijim Perzijancima. Slava ove velike atenske pobjede i danas živi: kao podsjetnik na ovu bitku na sportskim natjecanjima trči se maraton, odnosno polumaraton, i slavi se ujedno i atenski glasnik Fidipid koji je, pretrčavši udaljenost od mjesta Maraton do Atene Atenjanima, prvi javio sretnu vijest o velikoj pobjedi. Pošto smo razgledali lokalitet i humak ispod kojeg su pokopana tijela 192 Atenjana palih u ovom boju te atletske staze maratona, slijedilo je slobodno vrijeme za kupanje u obližnjem mjestu nedaleko Maratona. Nakon povratka u Atenu i večere, uslijedio je još jedan disco party i druženje do gluho doba noći. U petak, 6. dan našeg putovanja, napustili smo hotel i nezaboravnu Atenu i krenuli prema poluotoku Peloponezu. Prvo smo se zaustavili kratko i razgledali Korintski kanal – vrlo uzak prolaz za brodove između poluotoka Atike i Peloponeza koji je dovršen u 19. stoljeću prema nacrtima rimskog cara Nerona.

Prvi naš razgled Peloponeza bilo je mjesto Epidaur s poznatim i najočuvanijim grčkim teatrom koji se i danas koristi zbog svoje vrlo dobre akustike. Iz Epidaura smo stigli do grada Naupliona, nekadašnjeg glavnog grada Grčke u 19. stoljeću nakon oslobođenja od Turaka kada je Grčka prvo bila kraljevina, a njen kralj bavarski plemić Otto Wittelsbach.  Nakon slobodnog vremena i kratkog razgleda grada kao posljednji razgled prije ukrcaja na brod za Italiju ostala je veličanstvena Mikena s poznatim kiklopskim zidinama i Lavljim vratima te Atrejevom riznicom za koju se vjerovalo da je grobnica slavnih mikenskih vladara poput Atreja i Agamemnona.

Nakon što smo sve razgledali i uslikali brojne lijepe slike krenuli smo prema gradu Patrasu, trećem gradu po veličini u Grčkoj i mjestu našeg ukrcaja na brod za Italiju.  Plovili smo cijelu večer i čitavu noć te veći dio idućeg dana do mjesta ukrcaja, Ancone. U Anconu smo stigli oko 18 sati u subotu te na povratku prema Križevcima posjetili i grad Ravennu te grob poznatog talijanskog književnika Dantea. U Križevce smo stigli u nedjelju u jutarnjim satima 22. lipnja.

Maturalno putovanje je proteklo savršeno i na najbolji mogući način: posebna pohvala našim dragim vodičima Ozrenu i Franji što su nam na zanimljiv način predstavili Grčku i družili se s nama tijekom atenskih noći u disko klubovima, hvala turističkoj agenciji Alga travel iz Zagreba na besprijekornoj organizaciji i profesionalnosti te potpunoj realizaciji našeg programa, a hvala i našim dragim vozačima koji su nas sigurno vozili do svakog našeg odredišta i sigurno vratili u domovinu u udobnim i najmodernijim autobusima. Nadalje, hvala svim našim učenicima za besprijekorno i uzorno vladanje  za čitavo vrijeme na putu od vodiča, agencije, vozača, ali i osoblja hotela u Grčkoj koje je napomenulo da tako dobru grupu učenika ne pamti već godinama.

Učenike su pratili razrednici Tvrtko Milunović, Jasminka Čavlović i Sanela Starešec i profesori  Željka Kržek –Novosel i Ivo Pejić.